Dr. Orgoványi-Gajdos Judit

Utolsó módosítás: 2021. február 02.

egyetemi adjunktus

 

Iroda: ÉK. ép. II. emelet 216. szoba
Telefon: (0036)520-400/3112-os mellék

E-mail cím: orgovanyi.gajdos.judit@uni-eszterhazy.hu

FOGADÓÓRA: (2020-2021. 1. félév) Szerda: 17.00 – 18.50-ig (Személyesen vagy online formában)

LEVELEZŐ SZAKOS HALLGATÓK FOGADÓÓDÁJA: Az oktatóval előzetes egyeztetés alapján.

Tanulmányok:

  • 2018:               Doktori fokozat megszerzése (Summa Cum Laude minősítéssel)
  • 2013 -  2016:   Doktori tanulmányok (Eszterházy Károly Főiskola, Neveléstudományi Doktori Iskola)
  • 2009 – 2010:  Tantervfejlesztő tanár szak (MA) - (Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar)
  • 1999 – 2005:  Magyar nyelv és irodalom szak (egyetemi bölcsész és tanári képzés) - (Eötvös Loránd                           Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar)
  • 1993 – 1999:  Érettségi (Bethlen Gábor Általános Iskola és Újreál Gimnázium)

Munkahelyek: 

  • 2019 -             Egyetemi adjunktus (Eszterházy Károly Egyetem, Neveléstudományi Intézet)
  • 2015 - 2019:   Tanársegéd (Eszterházy Károly Egyetem, Neveléstudományi Intézet)
  • 2013 – 2015: Kutató-elemző, pedagógiai fejlesztő (Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet)
  • 2011 – 2012:  Magyartanár, tantervfejlesztő (Pipacsvirág Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola)
  • 2008 – 2011: Felzárkóztató oktatás vezetője, magyartanár, tantervfejlesztő (Than Károly Ökoiskola, Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola)
  • 2006 – 2008: Tantervkidolgozó, foglalkozásvezető (Delfinó Kreatív Gyermekközpont)

Nyelvismeret:

Angol, felsőfokú „C" típusú nyelvvizsga (2006)

Német, alapfok (2004)

Fő kutatási területek:

  • pedagógusképzés, pedagógusjelöltek és kezdő tanárok gyakorlati tudása, eset alapú tanulás a tanárképzésben, tanári szerepek, tantervfejlesztés

Tagságok, tisztségek:

  • 2020 - : Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (tag)
  • 2020 - : MTA köztestületi tagság (Pedagógiai Tudományos Bizottság)
  • 2019 - : Pedagógusképzés Folyóirat (rovatszerkesztő)
  • 2017- : MTA-MAB: Pedagógia Szakbizottság (tag)
  • 2015 - : Tanárképzők Szövetsége tagság (Pedagógia munkacsoport)

Kitüntetések, díjak:

  • 2018: MTA-MAB Mérei Ferenc Tudományos Díj
  • 2017: Tudományos Publikációs Díj, tanársegéd kategória

Külföldi tanulmányutak, ösztöndíjak:

  • 2015: EERA (European Educational Research Association) Nyári Egyetem: Summer School on Data and Educational Research (Sheffield, ENG)
  • 2015: Szakmai tanulmányút: Teacher Education – Teacher Educators (Helsinki – FL)
  • 2013: CEDEFOP Career progression route for trainers and teacher trainers - Szakértői tanulmányút (Bukarest, ROM)

Legjelentősebb tudományos közlemények:

Könyvek:

Orgoványi-Gajdos Judit (2020): Pedagógiai helyzetetek megoldását segítő módszerek és technikák. Tanulási-tanítási program. Líceum Kiadó. pp. 151. Megtekinthető: ide kattintva. Megvásárolható: ide kattintva

Kovács E.; Orgoványi-Gajdos J. (2020). Tehetséges pedagógus. Nemzeti Tehetség Központ. Letölthető: ide kattintva

Orgoványi-Gajdos Judit (2016): Teachers' Professional Development on Problem Solving - Theory and practice for Teachers and Teacher Educators, (Szakmai fejlődés a tanári problémamegoldás területén - Elmélet és gyakorlat tanároknak és tanárképzőknek) Sense Publishers, pp. 1-144 Megtekinthető: ide kattintva

Jelentősebb tanulmányok:

Judit Orgoványi-Gajdos és Edina Kovács (2020): Teachers' Views about the Characteristics of Pedagogical Talents, Acta Educationis Generalis | Volume 10: Issue 2, pp. 78-94. Megtekinthető: ide kattintva

Orgoványi-Gajdos Judit és Zagyváné Szűcs Ida (2020): The Complementary School-University Partnership through the Lens of a Learning Community, Journal of Teacher Education and Educators 9. 1 pp. 107-124., 18 p. Megtekinthető: ide kattintva

Orgoványi-Gajdos Judit (2019): Pedagógusok problémamegoldó gondolkodásának jellemzői a tanítási tapasztalat tükrében egy oktatási programra vonatkozó vizsgálaton keresztül. Iskolakultúra, 28. évfolyam, 2018/12. szám. Megtekinthető: ide kattintva

Orgoványi-Gajdos Judit (2015): Expert and Novice Teachers' Approaches to Problematic Pedagogical Classroom Situations, Ferit Uslu. Proceedings of INTCESS15: 2nd International Conference on Education and Social Sciences. pp. 591-600 Megtekinthető: ide kattintva

Összes tudományos közlemény megtekintése: Itt (Forrás: MTMT)

Konferenciák:

Nemzetközi előadások:

  • 2018. szeptember 3-7. Bolzano (Olaszország), ECER 2018 "Inclusion and Exclusion, Ressources for Educational Research?": Judit, Orgoványi-Gajdos: Pre- and in-service teachers' attitudes towards thinking techniques of pedagogical problem solving (Teacher Education Research szekció)
  • 2015. szeptember 8-11. Budapest, ECER 2015 "Education and Transition. Contributions from Educational Research": Judit, Orgoványi-Gajdos: Supporting prospective and beginning teachers problem solving process (10. network).
  • 2015. február 2-4. Törökország (Isztambul), INTCESS15- 2nd INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND SOCIAL SCIENCES Judit Orgoványi-Gajdos: Expert and novice teachers' approaches to problematic pedagogical situations. Konferencia absztrakt: http://www.ocerint.org//intcess15_e-publication/abstracts/a121.pdf
  • 2014. május 9-11. Törökország (Izmir), EDGE International conference and workshop on gender and education. Judit Orgoványi-Gajdos: Improving Teacher Candidates' Problem -Solving Skill. Konferencia absztrakt: http://www.education-and-gender.eu/edge/pdf/IMPROVING_TEACHER_CANDIDATES_11.pdf
  • 2011. június 9-11. (Budapest) 4th International Conference for Theory and Practice in Education - Society and Education. Judit Orgoványi-Gajdos: Reality-Strategies-Practice: How can Teacher Candidates Prepare for Meeting Challenges in Class Situation Involving Problematic Children? Konferencia absztrakt: http://www.eduscience.hu/AESConf2011.pdf p. 138

Fontosabb magyar nyelvű előadások:

  • 2020. november 5. XX. Országos Neveléstudományi Konferencia, Orgoványi-Gajdos Judit és Gaskó Krisztina: Pedagógusok digitális eszközhasználata: a pedagógusok attitűdjei és a digitális alkalmazások használatának gyakorisága (Debrecen)
  • 2019. november 22. Változások a pedagógiában - A pedagógia változásai: Orgoványi-Gajdos Judit: A pedagógiai tehetség hallgatók, oktatók és pályán lévő tanárok szemszögéből. (Esztergom)
  • 2018. december 10. "Tehetségbarát iskola" konferencia: Orgoványi-Gajdos Judit és Kovács Edina: A pedagógiai tehetség.(Budapest)
  • 2017. november 18. Magyar Tudomány Ünnepe - Az emberi jelenség: a nevelés tudománya – a műveltség élménye c. konferencia: Orgoványi-Gajdos Judit: Pályakezdő és tapasztalt tanárok problémamegoldó attitűdjei. (Eger)
  • 2015. november 25. Magyar Tudomány Ünnepe: Iskola és Társadalom c. konferencia: Orgoványi-Gajdos Judit: A nevelés és a pedagógusszerep hallgatói megítélése. (Eger)
  • 2015. május 28-30. Magyar Pszichológiai Társaság Tudományos XXIV. Nagygyűlése: Orgoványi-Gajdos Judit: Tanárjelöltek és kezdő tanárok pedagógiai helyzetekhez kapcsolódó problémamegoldó gondolkodásának fejlesztése.
  • 2015. március 7. Párbeszéd a mentori munkáról c. konferencia: Orgoványi-Gajdos Judit: Gyakornoki portfóliók.
  • 2014. november 6-8. XIV. Országos Neveléstudományi Konferencia: Szabó Mária és Orgoványi-Gajdos Judit: Tényleg segít? Első tapasztalatok az új típusú tantárgygondozó szaktanácsadásról. (Debrecen)

Konferencia szervezés:

  • 2015. szeptember 7. International Seminar on Teaching, Teacher Education and Teacher Educators.

< Vissza