- Dr. Virág Irén
- Kovácsné dr. habil Nagy Emese
- Dr. Kovács László
- Dr. Mogyorósi Zsolt
- Dr. Orgoványi-Gajdos Judit
- Dr. habil. Ugrai János
- Nagyné Klujber Márta
- Dr. Jászi Éva (óraadó)
- Dr. Falus Iván (NTDI)
- Dr. Gaál Gabriella (óraadó)
- Szabóné Vörös Gabriella adminisztrátor
- Jakab László
- Zagyváné Dr. Szűcs Ida
- Medovarszki István
- Dr. Homoki Erika
Dr. Orgoványi-Gajdos Judit
Utolsó módosítás: 2021. február 02.
egyetemi adjunktus
Iroda: ÉK. ép. II. emelet 216. szoba
Telefon: (0036)520-400/3112-os mellék
E-mail cím: orgovanyi.gajdos.judit@uni-eszterhazy.hu
FOGADÓÓRA: (2020-2021. 1. félév) Szerda: 17.00 – 18.50-ig (Személyesen vagy online formában)
LEVELEZŐ SZAKOS HALLGATÓK FOGADÓÓDÁJA: Az oktatóval előzetes egyeztetés alapján.
Tanulmányok:
- 2018: Doktori fokozat megszerzése (Summa Cum Laude minősítéssel)
- 2013 - 2016: Doktori tanulmányok (Eszterházy Károly Főiskola, Neveléstudományi Doktori Iskola)
- 2009 – 2010: Tantervfejlesztő tanár szak (MA) - (Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar)
- 1999 – 2005: Magyar nyelv és irodalom szak (egyetemi bölcsész és tanári képzés) - (Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar)
- 1993 – 1999: Érettségi (Bethlen Gábor Általános Iskola és Újreál Gimnázium)
Munkahelyek:
- 2019 - Egyetemi adjunktus (Eszterházy Károly Egyetem, Neveléstudományi Intézet)
- 2015 - 2019: Tanársegéd (Eszterházy Károly Egyetem, Neveléstudományi Intézet)
- 2013 – 2015: Kutató-elemző, pedagógiai fejlesztő (Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet)
- 2011 – 2012: Magyartanár, tantervfejlesztő (Pipacsvirág Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola)
- 2008 – 2011: Felzárkóztató oktatás vezetője, magyartanár, tantervfejlesztő (Than Károly Ökoiskola, Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola)
- 2006 – 2008: Tantervkidolgozó, foglalkozásvezető (Delfinó Kreatív Gyermekközpont)
Nyelvismeret:
Angol, felsőfokú „C" típusú nyelvvizsga (2006)
Német, alapfok (2004)
Fő kutatási területek:
- pedagógusképzés, pedagógusjelöltek és kezdő tanárok gyakorlati tudása, eset alapú tanulás a tanárképzésben, tanári szerepek, tantervfejlesztés
Tagságok, tisztségek:
- 2020 - : Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (tag)
- 2020 - : MTA köztestületi tagság (Pedagógiai Tudományos Bizottság)
- 2019 - : Pedagógusképzés Folyóirat (rovatszerkesztő)
- 2017- : MTA-MAB: Pedagógia Szakbizottság (tag)
- 2015 - : Tanárképzők Szövetsége tagság (Pedagógia munkacsoport)
Kitüntetések, díjak:
- 2018: MTA-MAB Mérei Ferenc Tudományos Díj
- 2017: Tudományos Publikációs Díj, tanársegéd kategória
Külföldi tanulmányutak, ösztöndíjak:
- 2015: EERA (European Educational Research Association) Nyári Egyetem: Summer School on Data and Educational Research (Sheffield, ENG)
- 2015: Szakmai tanulmányút: Teacher Education – Teacher Educators (Helsinki – FL)
- 2013: CEDEFOP Career progression route for trainers and teacher trainers - Szakértői tanulmányút (Bukarest, ROM)
Legjelentősebb tudományos közlemények:
Könyvek:
Orgoványi-Gajdos Judit (2020): Pedagógiai helyzetetek megoldását segítő módszerek és technikák. Tanulási-tanítási program. Líceum Kiadó. pp. 151. Megtekinthető: ide kattintva. Megvásárolható: ide kattintva
Kovács E.; Orgoványi-Gajdos J. (2020). Tehetséges pedagógus. Nemzeti Tehetség Központ. Letölthető: ide kattintva
Orgoványi-Gajdos Judit (2016): Teachers' Professional Development on Problem Solving - Theory and practice for Teachers and Teacher Educators, (Szakmai fejlődés a tanári problémamegoldás területén - Elmélet és gyakorlat tanároknak és tanárképzőknek) Sense Publishers, pp. 1-144 Megtekinthető: ide kattintva
Jelentősebb tanulmányok:
Judit Orgoványi-Gajdos és Edina Kovács (2020): Teachers' Views about the Characteristics of Pedagogical Talents, Acta Educationis Generalis | Volume 10: Issue 2, pp. 78-94. Megtekinthető: ide kattintva
Orgoványi-Gajdos Judit és Zagyváné Szűcs Ida (2020): The Complementary School-University Partnership through the Lens of a Learning Community, Journal of Teacher Education and Educators 9. 1 pp. 107-124., 18 p. Megtekinthető: ide kattintva
Orgoványi-Gajdos Judit (2019): Pedagógusok problémamegoldó gondolkodásának jellemzői a tanítási tapasztalat tükrében egy oktatási programra vonatkozó vizsgálaton keresztül. Iskolakultúra, 28. évfolyam, 2018/12. szám. Megtekinthető: ide kattintva
Orgoványi-Gajdos Judit (2015): Expert and Novice Teachers' Approaches to Problematic Pedagogical Classroom Situations, Ferit Uslu. Proceedings of INTCESS15: 2nd International Conference on Education and Social Sciences. pp. 591-600 Megtekinthető: ide kattintva
Összes tudományos közlemény megtekintése: Itt (Forrás: MTMT)
Konferenciák:
Nemzetközi előadások:
- 2018. szeptember 3-7. Bolzano (Olaszország), ECER 2018 "Inclusion and Exclusion, Ressources for Educational Research?": Judit, Orgoványi-Gajdos: Pre- and in-service teachers' attitudes towards thinking techniques of pedagogical problem solving (Teacher Education Research szekció)
- 2015. szeptember 8-11. Budapest, ECER 2015 "Education and Transition. Contributions from Educational Research": Judit, Orgoványi-Gajdos: Supporting prospective and beginning teachers problem solving process (10. network).
- 2015. február 2-4. Törökország (Isztambul), INTCESS15- 2nd INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND SOCIAL SCIENCES Judit Orgoványi-Gajdos: Expert and novice teachers' approaches to problematic pedagogical situations. Konferencia absztrakt: http://www.ocerint.org//intcess15_e-publication/abstracts/a121.pdf
- 2014. május 9-11. Törökország (Izmir), EDGE International conference and workshop on gender and education. Judit Orgoványi-Gajdos: Improving Teacher Candidates' Problem -Solving Skill. Konferencia absztrakt: http://www.education-and-gender.eu/edge/pdf/IMPROVING_TEACHER_CANDIDATES_11.pdf
- 2011. június 9-11. (Budapest) 4th International Conference for Theory and Practice in Education - Society and Education. Judit Orgoványi-Gajdos: Reality-Strategies-Practice: How can Teacher Candidates Prepare for Meeting Challenges in Class Situation Involving Problematic Children? Konferencia absztrakt: http://www.eduscience.hu/AESConf2011.pdf p. 138
Fontosabb magyar nyelvű előadások:
- 2020. november 5. XX. Országos Neveléstudományi Konferencia, Orgoványi-Gajdos Judit és Gaskó Krisztina: Pedagógusok digitális eszközhasználata: a pedagógusok attitűdjei és a digitális alkalmazások használatának gyakorisága (Debrecen)
- 2019. november 22. Változások a pedagógiában - A pedagógia változásai: Orgoványi-Gajdos Judit: A pedagógiai tehetség hallgatók, oktatók és pályán lévő tanárok szemszögéből. (Esztergom)
- 2018. december 10. "Tehetségbarát iskola" konferencia: Orgoványi-Gajdos Judit és Kovács Edina: A pedagógiai tehetség.(Budapest)
- 2017. november 18. Magyar Tudomány Ünnepe - Az emberi jelenség: a nevelés tudománya – a műveltség élménye c. konferencia: Orgoványi-Gajdos Judit: Pályakezdő és tapasztalt tanárok problémamegoldó attitűdjei. (Eger)
- 2015. november 25. Magyar Tudomány Ünnepe: Iskola és Társadalom c. konferencia: Orgoványi-Gajdos Judit: A nevelés és a pedagógusszerep hallgatói megítélése. (Eger)
- 2015. május 28-30. Magyar Pszichológiai Társaság Tudományos XXIV. Nagygyűlése: Orgoványi-Gajdos Judit: Tanárjelöltek és kezdő tanárok pedagógiai helyzetekhez kapcsolódó problémamegoldó gondolkodásának fejlesztése.
- 2015. március 7. Párbeszéd a mentori munkáról c. konferencia: Orgoványi-Gajdos Judit: Gyakornoki portfóliók.
- 2014. november 6-8. XIV. Országos Neveléstudományi Konferencia: Szabó Mária és Orgoványi-Gajdos Judit: Tényleg segít? Első tapasztalatok az új típusú tantárgygondozó szaktanácsadásról. (Debrecen)
Konferencia szervezés:
- 2015. szeptember 7. International Seminar on Teaching, Teacher Education and Teacher Educators.